örökös, hogy birodalma véghetetlen, és hogy senki ellene nem álhat hatalmas karjának. hogy senkinek nem szabad tselekedetiröl számot kérni, se néki azt mondani, miért tselekedtél eszerént.? a bálvanyozó, és istentelen manasses király, atöb vétkei közöt, az álmaira vigyáza. ajövendöléseknek hive, sok boszorkányságot, és varáslást tselekedék. egy szoval sok más illyen vétkeket követe az ur elött. a kinek haragjában esék, de amidön rabságra és lántzra téteték babiloniában. az urhoz folyamodék, meg száná büneit, és meg vallá hogy az ur volna az igaz Isten, atékozlo fiu, addig meg nem üsméré magát. hanem a midön nyomoruságban esék, mind ezekböl meg láthatod, hogy sokan vannak olyanok, a kik semmi jót nem tselekednének. hogy ha tsak vélek nem szenvedtetnének.

Storophila. uram nem lehetneé azt el mondani, hogy boldog az olyan, a ki vakságban lévén, végtire fel nyittya szemeit, a midön abüntetést érzi.? boldog az olyan, aki nyomoruságában meg tanullya az üdveségit keresni, a mely nélkül örökösön el távoznék attol.

A kristus. E szerént tselekedék. mauritius CSászár, mind nyomoruságában, mind jó állapottyában., a ki el feletkezék az Istenröl amidön meg engedé hogy sok ezer keresztények meg öletessenek, holot könnyen meg válthatta volna azokot egy kevés pénzel, de a midön észre vévé ez afejdelem egy nehány jövendölésekböl, és sok éttzakai kisértetekböl, hogy az Isten reája botsátotta volna karját, meg alázá magát. és valoságos keresztényi modra viselé magát, és a midön ött gyermekeit Fokás császár elötte kegyetlenül meg ölette volna, nagy sziv béli fájdalomal tsak ezeket a szókot mondá. igaz vagy uram, és minden itéletid igazságosok. ps. 118. 137. és a fia után meg öleték maga is, ez az álhatatoságnak. és alázatoságnak nevezetes példája. meg üsmértetheti veled, hogy egy igazán valo kereszténynek mindenkor készen kell lenni hogy a vétkiért valo büntetést zugolodás nélkül vegye el az Isten kezéböl, mivel abizonyos. hogy az Isten igasságábol kesergeti abünöst, és leg gyakortáb joságábol. azért is bünteti hogy meg gyogyittsa. mind azon által vagynak olyan bünösök, akik nem hogy magokot meg itélnék, hanem inkáb az Istent vádollyák szenvedésekért. leg nagyob szenvedések is a

(III. A Keresztnek királyi uttya: 411)


Előző oldal | Következő oldal